Vizelerle boğuşurken oynama fırsatı bulduğum Need for Speed Heat, aslında bir süredir beklemekte olduğum bir oyundu. Nedense, teması vesaire çok ilgi çekici gelmişti bana. Hele de uzun süredir Need for Speed oyunu oynamamış bir oyuncu olarak, Need for Speed Heat inceleme yazımda sizlere bahsedeceğim yapımın bana ne gibi tecrübeler yaşattığını dile getireceğim. Böyle dediğimde kötü bir şeyler yaşamışım gibi algılandıysa, aman diyeyim, çünkü gerçekten hoşuma gitti. Bir mevzu sadece ufaktan canımı sıktı, o kadar. Ondan da bahsedeceğim zaten Need for Speed Heat inceleme detayları arasında.

Need for Speed Heat inceleme

Need for Speed Heat bizlere hikaye ve dünya olarak ne sunuyor?

Her zamanki gibi, hikaye ile başlayalım anlatmaya. Oyun, Palm City diye bir yerde geçiyor. Bu Palm City, aslında gerçek hayatta Miami diye bildiğimiz yerine Need For Speedçesi. Oyuna girdiğinizde ya da fragmanlarında bunu fark edebiliyorsunuz zaten. Hatta, ben oyuna başlar başlamaz, “Aaa, Grand Theft Auto Vice City’e de bayağı benziyor!” diyerek şaşırmıştım. Benzemiyor da işte, anımsatıyor diyelim.

Hikaye açısından çok da önemli bulmadığım mevzular geçiyor. Zaten bir yarış oyununa maksimum ne kadar hikaye ekleyebilirsin ki? Need for Speed Heat için geliştirici ekip bir hikaye eklemeye çalışmış fakat Need for Speed Underground, Need for Speed Most Wanted, Need for Speed Carbon gibi oyunlarla büyümüş olan insanların çok da dikkatini çekebilecek bir hikaye değil açıkçası. Ben sıkıcı buldum desem yanlış olmaz. Direkt olarak mevzulara girmek istiyor insan. Bir an önce yarışlara, kapışmalara dalmak istiyor.

Need for Speed Heat inceleme

Need for Speed Heat oynanış olarak ne veriyor oyuncuya?

Böyle oyunlarda asıl önemli olan şey hep oynanıştır zaten. Need for Speed Heat de oynanış söz konusu olduğunda başarılı bir yapım olmuş diyebilirim. Öncelikle, oyunda gece ve gündüz mevzusu var. Bunlardan bahsedelim önce. Gece de yarış yapabiliyorsunuz, gündüz de. Gece yaptığınız yarışlar farklı tecrübeler yaşatırken, gündüz yarışları da bir o kadar farklı şeyler yaşatıyor.

Gece yarışlarında kazandığınız şeyler de farklı mesela gündüz yarışlarına göre. Gece yaptığınız yarışlarda, saygınlık kazanıyorsunuz. Saygınlık kazanmak da, sizin seviyenizi etkiliyor. Ne kadar çok saygınlık kazanırsanız, o kadar çok şey açılıyor oyunda. Zaten oyun hikayesinde ilerleyebilmek için de saygınlığa ve seviyeye fazlasıyla ihtiyacınız oluyor. Gece yarışlarının kötü yanı ise, abartılı polisler konusu. Nedense polisler peşinize takıldığında salmıyorlar kolay kolay. İşin daha da kötü kısmı, tam kurtulduğunuzu zannederken daha fazla geliyor olmaları. Polislerden kaçma işi her ne kadar başta çok zevkli gelse de, daha sonralarda baydı diyebilirim. Most Wanted tadı alamadım polislerden, üzgünüm.

Gündüz yarışları ise tam para kazanmak için. Eğer para kazanmaya ihtiyacınız varsa, gündüz yarışları tercihiniz olmalı. Yeni araba satın almak, parça takmak, arabayı modifiye etmek gibi şeyler, gündüz yarışları ile kazanılan paralarla yapılabiliyor. Gündüz yarışlarında da polisler oluyor fakat o kadar da takmıyorlar sizi. O yüzden dert olmuyor. Eğer şehirde kafama göre dolanayım, her şey istediğim gibi olsun derseniz, gündüz yarışlarını bir hayli sevebilirsiniz demektir.

Need for Speed Heat inceleme

Oyun bizlere başka ne sunuyor?

Gece yarışlarından elde ettiğiniz saygınlık puanları sayesinde seviyeler atlıyorsunuz demiştik. Seviye atladıkça veya yarışlar kazandıkça araba parçaları açılıyor. Siz de, gidip bu araba parçalarını alarak dilediğiniz gibi arabanızı güçlendirebiliyorsunuz. Yarışların belli bir güç seviyesi oluyor önerilen olarak ve siz o güç seviyesinin üstündeyseniz, kafanıza bir şey takmadan yarışa katılabiliyorsunuz. Basit çünkü, eğer sizden daha az puandaysa bu yarışlar.

Need for Speed Heat inceleme yazımda belirtmek için sabırsızlandığım şeylerden biri de, oyundaki araçlar oldu. Tam 127 tane araç var şu anda satın alınabilir olarak görünen. Dahası, oyunun sonlarında açabileceğiniz araçlar da çok hoşunuza gidecek. Zira, Most Wanted, Underground gibi oyunlardan hatırlayacağınız araçlar oyunda resmi olarak yer alıyor. Zaten yukarıda gözümüzün nuru, canımız, balımız, çiçeğimiz aracın görüntüsü yer almakta. Hatta dilerseniz, o kadar beklemeyip o aracı siz de yapabiliyorsunuz. Tabii, yine birebir aynı olmuyor ama olsun. Olduğu kadar artık…

Modifikasyon konusunda çok aşırı detaya inilmemiş de olsa, gereğinden fazla, fazlasıyla yeterli diyebileceğim kadar özellik bulunuyor oyunda. Aracınızın her türlü cartını curtunu ayarlayabiliyorsunuz. Aracın egzozundan camına kadar, bir sürü şey modifiye edebiliyorsunuz. İçimdeki kekoyu dindirmek amaçlı önünü basıp arkasını kaldırdığım BMW’mi de sizlerle görseller arasında paylaştım. Hoş, daha sonradan aracı yere bastım, orası ayrı mesele.

Modifiye demişken, altını çizmek istediğim bir şey daha var. Arabanın performans modifiyesini yaparken, aracı 4 farklı şekilde ayarlayabiliyorsunuz. Race, Drift, Offroad ve Road. Hepsinin farklı farklı sunduğu şeyler oluyor. Ben genel olarak Race ve Drift arası tercih ediyorum çünkü daha çok bu yarış tiplerini seviyorum. Yarış esnasında arabanın biraz yanlaması da fazlasıyla iyi oluyor. Bu sayede daha rahat dönüşler gerçekleştirebiliyor ve hızdan da pek bir şey kaybetmiyorum.

Need for Speed Heat inceleme

Görsel ve performans anlamında nasıl?

Açıkçasını soracak olursanız, görsel anlamda ne aşırı hoşuma gitti diyebilirim, ne de hiç beğenmedim diyebilirim. Oyunun garip bir albenisi var görsel olarak. Özellikle gece yarışlarının rengarenk oluşu çok çekici geliyor. Fakat gündüz yarışları nedense çok yetersiz geldi bana. Çok sakin, sessiz gibi. Renk açısından diyorum bunu. Halbuki, böyle bir oyundan daha göz alıcı şeyler beklerdim. Need for Speed Most Wanted’da ve hatta Need for Speed Pro Street’te aldığım tadı alamadım gündüz yarışlarında. Fakat gece yarışları, Need for Speed Underground ve Need for Speed Carbon havasını bir nebze de olsa verebildi diyebilirim.

Performans konusunda bir sorun yaşamadığımın altını çizmek isterim. Sadece, anlamadığım bir şekilde oyun işlemcimin tamamını kullanıyor. Yani, bir Intel i9 9900K gibi işlemciden %100’lük ne isteyebilirsin oyun olarak bilemiyorum ama %100 olarak kullanıyor. Arka planda açık olan onlarca program %10-15 arası yerken, geri kalan %85-90 Need for Speed Heat’te. FPS olarak ise oyun içerisinde aradığım performansı elde ettim kesinlikle. Canlı yayınlarda 55-60 arası takılıyorken, canlı yayınlar dışında 70-100 arası geziniyor. Sanırım işlemciyi çok seviyor bu oyun. Hemen aşağıda, oyunu oynadığım PC’nin donanımını ve oyunun sistem gereksinimlerini bulabilirsiniz.

Oyunu oynadığım PC’nin donanımı:

  • İşletim sistemi: Windows 10 64-bit
  • CPU: Intel i9 9900K @3.6GHz
  • GPU: Asus Turbo 1080 Ti
  • RAM: 2x16GB 3000MHz CL15
  • Anakart: Asus ROG Strix Z390-E Gaming
  • SSD: Samsung Evo 970 250GB

Need for Speed Heat sistem gereksinimleri (Minimum):

  • Windows 10 işletim sistemi
  • 8 GB RAM
  • 50 GB depolama alanı
  • AMD FX-6350 veya Intel Core i5-3570 işlemci
  • AMD Radeon 7970 / R9 280X veya GTX 760 ekran kartı
  • DirectX 11 desteği
  • 320 Kbps internet bağlantısı

Need for Speed Heat sistem gereksinimleri (Önerilen):

  • Windows 10 işletim sistemi
  • 16 GB RAM
  • 50 GB depolama alanı
  • AMD Ryzen 3 1300X / Intel Core i7-4790 işlemci
  • AMD Radeon RX 480 / Nvidia GeForce GTX 1060 ekran kartı
  • DirectX 11 desteği
  • 320 Kbps internet bağlantısı

Need for Speed Heat inceleme

Need for Speed Heat inceleme sonucu nedir?

Geldik yine en son noktaya. Need for Speed Heat inceleme sonucundan bahsetmeden önce, yine fiyat mevzularından bahsedeceğim. Oyunun Origin üzerindeki fiyat etiketi ne yazık ki bir hayli can yakıyor. 60 euro gibi bir fiyat etiketi ile karşı karşıya bırakılıyoruz. 60 euro da kabaca an itibari ile 380 TL falan ediyor. Playstore üzerinde ise oyunu 360 TL gibi bir fiyat etiketi ile satın alabilirsiniz. TTNET kullanıcısıysanız, bu fiyat sizin için 30 TL x 12 ay olarak da taksitlendirilebiliyor. Satın almak isteyenler için kesinlikle güzel bir fırsat olduğunun altını çizebilirim.

Eğer çok eski Need for Speed oyunlarının birebir tatlarını arıyorsanız, Need for Speed Heat inceleme sonucunda gördüğüm kadarıyla çok da tatmin olmayabilirsiniz. Fakat, o eski klasikleşmiş arabalarla muhteşem gece veya gündüz yarışları yapayım diyorsanız, kesinlikle kaçırmayın diyebilirim. Tek sıkıntı polislerden kaçma mevzusu, o da çok problem olmuyor zaten yakalanınca. Tek eksilen şey bir miktar para ve kazanacağınız saygınlığın bir kısmı. Bu da büyük kayıp olarak değerlendirilemez. Need for Speed Heat tam olarak aradığım tat değil ama onun bir tık altı oldu benim için.